Şubesiz Bankacılık Nedir?

Şubesiz Bankacılık Nedir?

03-03-2023
0

“Şubesiz bankacılık”, dijital bankacılık gibi son yılların en popüler finansal terimlerindir birisidir. Bu hizmet, müşterilerin banka hizmetlerine erişebilmelerini sağlar ancak fiziksel bir banka şubesine gitmeye gerek kalmaz. Şubesiz bankacılık, internet ve mobil cihazlar aracılığıyla sunulan banka hizmetlerini kapsar. Müşteriler bilgisayar, cep telefonları veya tabletleri aracılığıyla hesap işlemlerini yapabilir, para yatırabilir ve çekebilir, faturaları ödeyebilir ve borçlarını takip edebilir.

İlginizi Çekebilir: Görünmez Bankacılık Nedir?

Bu tür bankacılık hizmetleri, müşterilerine daha fazla esneklik ve kolaylık sunar. Müşteriler, nerede olurlarsa olsunlar banka işlemlerini yapabilirler ve bu sayede zamandan ve paradan tasarruf sağlanır. Ayrıca, müşterilerin banka hizmetlerine erişebilmeleri için fiziksel bir banka şubesine gitmeleri gerekmez. Böylece daha düşük karbon ayak izi üretildiği için çok daha çevreci bir yaklaşımdır.

Şubesiz Bankacılık ve Geleneksel Bankacılık Arasındaki Fark Nedir?

Şubesiz bankacılık ile geleneksel bankacılık arasındaki fark fiziksel bir şubeye gerek olmaması ve işlemler için şube personeline ihtiyaç duyulmamasıdır. Bankacılık ihtiyaçları, şubeye gitmeden telefon ya da internet üzerinden karşılanır. Günlük yaşam içerisinde ihtiyaç duyduğumuz her anda fiziksel bir banka şubesine gitmek mümkün değildir. Bu yüzden kredi başvurusu yapma gibi normalde uzun süre alan bankacılık işlemlerinin şubesiz olarak ulaşılabilir olması hayatımızı kolaylaştırmaktadır. Aynı zamanda şubesiz bankacılığın geleneksel bankacılıktan ayrıldığı en önemli noktalardan bir tanesi de masraflardır. Şubesiz bankacılığın masrafları geleneksel bankacılığa oranla çok daha düşüktür.

Dünyanın neresinde olursanız olun bankacılık işlemlerine erişebilmenizi sağlayan şubesiz bankacılığın bir diğer avantajı ise kampanyalardır. Şubesiz bankacılık hizmeti sunan bankalar, rakipleri ile rekabet edebilmek adına yıl içerisinde birçok kez kampanya oluşturur. Bu kampanyalar, yapılan işlemlerin bir kısmının iade edilmesi veya uçuş mili kazanılması gibi farklı tiplerde uygulamalar olabilir. Örneğin, Enpara, belirli şartları sağlayan müşterileri için Netflix, Spotify ve Youtube Premium harcamalarının %50’sini iade eden bir kampanyaya sahiptir.

İlginizi Çekebilir: Servis Modeli Bankacılığı Nedir?

Sektördeki dijital gelişmeler ve tüketicilerin şubesiz bankacılığa olan ilgisi bankaları bu trende ayak uydurmaya itmiştir. Tüketicilerin şubesiz bankacılığa yönelik artan talebi nedeniyle birçok banka dijital şubesiz bankacılık hizmetlerine büyük yatırımlar yapmıştır. Özellikle sektördeki rekabetin her geçen gün artmasıyla birlikte tüketicilerin taleplerine yönelik çalışmalar yapan bankalar ön plana çıkabilmek için şubesiz bankacılık gibi dijital trendlere yönelmek zorundadır.

Benzer Yazılar