Yakın zamanda yapılan bir araştırma İngiltere’de yaşanan ekonomik krizin hayır kurumlarına yapılan kişisel bağışlara etkisinin oldukça düşük olduğunu gösteriyor. İngilizlerin %44’ü hayır kurumlarına bağış yapmaya devam ederken, araştırmaya katılanlar bağış sürecinde değişiklik talepleri olduğunu söylüyor.
Birleşik Krallık’taki tüketiciler hayır kurumlarına bağış yapmanın daha güvenli ve daha kolay yollarının oluşturulmasını talep ediyor. İngiliz bağışçılar aynı zamanda ödeme kuruluşlarının bağışlardan aldığı %3’lük payı da almaması gerektiğini düşünüyor.
İngiltere’de kart şirketleri yardım için bağış toplarken belirli bir miktarda ücret almaktadır. Bu ücret %bir ile %üç arasında değişir ve hayır kurumları tarafından ödenir. Yani bağışların belirli bir kısmı ödeme kuruluşlarına gider. Yapılan araştırmaya göre tüketicilerin %77’si ödeme kuruluşlarının bu ücretten feragat etmesi gerektiğine inanıyor.
Tüketiciler yaptıkları bağışın tamamının hayır kurumlarına aktarılması gerektiğini söylerken aynı zamanda bağış yapmanın daha kolay ve hızlı bir hale getirilmesini istiyor. Araştırmaya katılanların %51’i bağış sürecinin modernize edilmesini ve e-ticaret sitesinde yapılan ödemeler kadar kolay ve hızlı olmasını istiyor. Araştırmaya katılanlar eğer bağış işlemi daha modernize hale getirilirse daha fazla bağış yapacaklarını söylüyorlar.
Araştırmaya katılanların %59’u, eğer fintech aracılığı ile yaptıkları bağışta daha az kesinti olacaksa fintech kullanmaya olumlu bakıyor. Bağışçılar, her ne kadar klasik yöntemlere alışmış olsalar da eğer hayır kurumlarına daha az kesinti ile para aktarılacaksa her türlü yeni ödeme sistemine açık olduklarını söylüyor.
Bir ödeme kuruluşu olan GoCardless’ın CPO’su Duncan Barrigan, bağış sürecini kolaylaştırarak hayır kurumlarının daha fazla bağışçı çekebileceğini ve klasik yöntemlere oranla bağışlanan paranın daha fazlasına ulaşabileceğini düşünüyor.
Açık bankacılık, yardım bağışlarını toplamanın daha hızlı, daha güvenli ve daha uygun maliyetli yollarını açmaktadır. GoCardless şirketi, Variable Recurring Payments (VRP) hizmeti ile bağış yapılması için The Trussell Trust hayır kurumu ile anlaştı. Değişken Yinelenen Ödemeler (VRP), müşterilerin, kararlaştırılan limitler doğrultusunda kendi adlarına ödeme yapmaları için yetkili ödeme sağlayıcılarının banka hesaplarına güvenli bir şekilde bağlanmasına olanak tanıyan öncü bir ödeme yöntemidir. GoCardless şirketinin VRP bağış yöntemi ile bağışçılar kolay ve hızlı bir şekilde bağış yapabilecekler. Açık bankacılık ve VRP sistemi sayesinde hesaptan hesaba bağış yapılacak ve bu bağışlar doğrudan hayır kurumuna gidecek.
Açık bankacılık sayesinde gelişen yeni teknolojiler ile hayır kurumlarına bağış yapmak hem daha kolay hem de daha güvenli hale gelmektedir. Yakın zamanda hem dünyada hem de Türkiye’de bu yönde yeni adımlar atılacağını tahmin etmek hiç de zor değil.