Biraz Daha “Açık” Konuşalım:  Geleceğin Bankacılığını Bugün Keşfedin

Biraz Daha “Açık” Konuşalım: Geleceğin Bankacılığını Bugün Keşfedin

06-02-2021
320

İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık deneyimlerinin ardından banka müşterilerine geleceğin dünyasının kapısını aralayan Açık Bankacılık teknolojisine ilgi ve güven duygusu her geçen gün artıyor.

Banka müşterilerinin kendi verileri üzerinde söz sahibi olduğu, finansal hayatı kolaylaştıran çözümlerin yanı sıra çeşitlenen verilerde güvenliğin daha fazla ön plana çıktığı Açık Bankacılık, dünyayla eş zamanlı olarak Türkiye'de de gelişimini sürdürüyor. Çevrimiçi hizmetler üzerine araştırmalar yapan uluslararası danışmanlık şirketi iResearch tarafından hazırlanan son rapor, dijital bankacılık hizmetlerine ilgi ve güvende yaşanan artışı gözler önüne serdi.

Gençler finansal işlemleri için de dijitalde!

Geleceğin bankacılık süreçlerinde dijital teknolojilerin potansiyelini de ortaya çıkaran araştırmaya göre, 18-24 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 97'si veri güvenliği bakımından bankalara güvenirken, bu oran 60 yaş üstünde ise tek hanelerden yüzde 33'lere kadar çıkmış durumda. Rakamların da açıkça ortaya koyduğu gibi Z Kuşağının iş hayatında ve finansal hayatta aktif rolünün arttığı günümüzde ve yakın gelecekte, dijital bankacılığa ilişkin en önemli soru işaretlerini barındıran güven sorunun aşıldığı açıkça görülüyor.

Banka müşterilerinin yüzde 54'ü artık şubeye gitmek istemiyor

Hayatın birçok alanında olduğu gibi pandemi sürecinin dijital hizmetlerin gelişimini hızlandırdığı dünyamızda, bankacılık da bu değişimden en çok etkilenen sektörler arasında yer alıyor. Bankaların şubelerden verdiği hizmetlerin neredeyse tamamının dijital kanallara başarıyla taşındığı bu sürecin hızlanarak genişlemesi bekleniyor. iResearch'ün araştırmasında katılımcıların yüzde 54'ünün pandemi sonrasında da şubeye gitmek istemediği sonucu, şubelerin finansal süreçlerindeki rolünün azalacağını destekleyen bir veri olarak karşımıza çıkıyor. Yine aynı araştırmaya göre, banka müşterilerinin yüzde 63'ü dijital kanallardan verilen hizmetlerin yeterli olduğunu savunuyor.

İlginizi çekebilir : Biraz Daha Açık Konuşalım #GameStop ve Dijital Dünyanın Gövde Gösterisi

Benzer Blog Yazıları