NCR Corporation’ın The Harris Poll üzerinden çevrimiçi olarak gerçekleştirdiği Bankacılık anketine 2000’den fazla ABD vatandaşı katıldı. Ankette ABD vatandaşlarına kullandıkları bankalar ve memnuniyetleri hakkında sorular soruldu. Anketin sonuçlarına bakılırsa Y kuşağının çoğunluğu kullandığı bankadan memnun değil ve değiştirmeyi düşünüyor.
NCR Corporation’ın anketine göre:
Ankete bakarak rahatlıkla Y kuşağının bankalarından daha fazla dijitalleşme talep ettiğini görebiliyoruz. Bankalar son yıllarda çok fazla fintech şirketi ile rekabet etmek zorunda kalıyor. Bu da bankaları daha da dijitalleşmeye itiyor. Çünkü ne Y kuşağı ne de Z kuşağı bankalarına sadakat ile bağlı değiller. Hem Y kuşağı banka kullanıcıları hem de Z kuşağı banka kullanıcıları daha fazla dijital imkan sunan bankaları kullanma eğilimi gösteriyor.
Neobankalar ve diğer fintech kuruluşları her ne kadar tamamen dijital hizmet sunsa da ankette gördüğümüz kadarıyla insanların çoğu bu hizmetleri kendi bankasından almak istiyor. Özellikle son yıllarda giderek popülerleşen Hemen Al Sonra Öde hizmetini almak için farklı bir uygulama kullanmaktansa hali hazırda kullandığı banka ile devam etmek istiyor kullanıcılar. Bir önceki yazımızda zaten Santander’in de Hemen Al-Sonra Öde (BNPL) hizmeti için büyük bir yatırım yaptığından bahsetmiştik. Anlaşılan o ki ileride tüm bankalardan bu tarz yatırımlar görmeye devam edeceğiz.
Sonuç olarak tüm bankalar müşterilerini kaybetmemek için hızlı bir şekilde dijitalleşmek zorunda. Günümüz şartları artık bunu gerektiriyor. Daha fazla dijital imkan sunan bankalar uzun vadede kazançlı çıkacaktır.
Açık Bankacılık ve finans dünyasıyla alakalı daha fazla habere ulaşmak için bizi takip etmeyi unutmayın.
Kaynak: https://www.ncr.com/