Finteo MAG Aralık 2023 - Artman'ın Dönüşü

Finteo MAG Aralık 2023 - Artman'ın Dönüşü

08-12-2023
176

OpenAI'da Neler Oluyor? Sam Altman döndü!

OpenAI'ın kurucusu ve CEO'su Sam Altman'ın kovulmasıyla başlayan olaylar, teknoloji dünyasında şok etkisi yarattı. OpenAI'den CEO Sam Altman'ın beklenmedik şekilde çıkarılmasının ardından geçen olayları zaman çizelgesi ile ele almak istedik.

17 Kasım Cuma: Çıkarılma

- Sam Altman, belirli bir neden belirtilmeksizin OpenAI'den çıkarıldı.

- OpenAI, Altman'ın yönetim kuruluyla tutarlı bir iletişimde bulunmamasını gerekçe göstererek ayrılışını duyurdu.

- OpenAI'nin baş teknoloji sorumlusu Mira Murati, geçici CEO olarak atandı.

- OpenAI'nin başkanı Greg Brockman, dayanışma içinde şirketten ayrıldığını açıkladı.

- Üç üst düzey araştırmacının, araştırma direktörü ve yapay zeka risklerini inceleyen bir ekip başkanının da istifası geldi.

- Raporlar, şirketin geleceği ve teknoloji kullanımı konusunda iç gerilim olduğunu gösterdi.

Sert Açıklama:

Yönetim kurulunun açıklamasında, Altman'ın OpenAI'ı yönetme yeteneğine güvenin kalmadığı ifade edildi. Açıklama, PR diliyle yumuşatılmış olsa da Altman'ın bazı konularda gizlediği ve yalan söylediği ima edildi.

Sonrası:

  • Altman, OpenAI'de geçirdiği süreyi sevgiyle anlatarak gelecek planları hakkında daha fazla açıklama yapacağını belirtti.
  • Raporlar, şirkette kâr ve kâr amacı gütmeyen hedefler arasında bir uyumsuzluk olduğunu gösterdi.
  • Altman'ın görevden alınması için resmi bir neden belirtilmedi, ancak içerideki gerilimlerin etkisi olduğu söyleniyor.

Sipekülasyonlara göre Sam Altman'ın ayrılışının arkasında OpenAI'ın önemli bilim insanı Ilya Sutskever yer alıyor. Elon Musk'ın "OpenAI'ın başarısının temel taşı" olarak tanımladığı Ilya Sutskever, yönetimde de kilit bir rol oynuyor. Günümüzde ChatGPT'nin haftalık 100 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor. Ilya Sutskever'in odak noktası yapay zekanın potansiyel tehlikeleri yavaş ve güvenli bir şekilde ilerletilmesinden yana olurken Sam Altman’ın ve taraftarlarının daha hızlı ilerlemek istemeleri yönetim kurulunda bu gerginliğin çıkmasıyla ilgili temel konu olarak görülüyor. Ilya Sutskever, twitter’dayaptığı bir paylaşımda yönetim kurulunun eylemlerine katıldığı için pişmanlığını dile getiriyor. Sutskever, "Beraber inşa ettiğimiz her şeyi seviyorum ve şirketi tekrar birleştirmek için elimden geleni yaparım." dedi.

Son Gelişmeler:

  • Kriz dolu günlerin ardından Sam Altman, OpenAI CEO'su olarak geri döndü.
  • Önceki yönetimin yerini üç yeni yönetim kurulu üyesi aldı.
  • Yeni yönetim kurulu henüz tamamlanmadı; Microsoft veya diğer büyük yatırımcılardan temsil için görüşmeler sürüyor.

Dikkate Alınması Gereken Noktalar:

  • Altman'ın dönüşü, bir kriz ve belirsizlik döneminin ardından gerçekleşti.
  • Yeni yönetim kurulu kompozisyonu, Microsoft'un potansiyel katılımı ile belirsizliğini koruyor.
  • OpenAI'nin gelecekteki yönelimi ve kâr ve kâr amacı gütmeyen hedeflerin uyumu önemli bir konu.

 

Yapı Kredi "Teknolojide Fırsat Eşitliği" Projesi İle 3 Yılda 80 Bin Kadına Ulaşacak

Yapı Kredi, Birleşmiş Milletler Eğitim ve Araştırma Enstitüsü’ne bağlı Yönetici ve Liderler için Uluslararası Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ve Bahçeşehir Üniversitesi ortaklığı ile "Teknolojide Fırsat Eşitliği" projesini başlattı

Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Özden Önaldı, "Birleşmiş Milletler Eğitim ve Araştırma Enstitüsü’ne (UNITAR) bağlı Yönetici ve Liderler için Uluslararası Eğitim Merkezi (CIFAL Istanbul) ve Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) ortaklığı ile başlattığımız "Teknolojide Fırsat Eşitliği" projesi kapsamında sunacağımız eğitimlerle 3 senede 80 bin kadına erişmeyi amaçlıyoruz." dedi.

Proje kapsamında büyük veriden yapay zekaya, bulut teknolojilerinden siber güvenliğe, nesnelerin internetinden endüstri 5.0’a kadar konunun uzmanı isimler tarafından kapsamlı bir eğitim içeriği hazırlandı. Yapı Kredi Akademi ve Bahçeşehir Üniversitesi çatısı altında verilecek eğitimlerle 3 yılda 80 bin kadına ulaşarak teknoloji alanında bilgi ve farkındalık yaratılması hedefleniyor.

 

Amazon ve PwC Türkiye'den KOBİ'lerin e-ihracat Performansına Yönelik Anket

Amazon Türkiye ve PwC Türkiye işbirliğiyle KOBİ'lerin e-ihracat alanındaki mevcut durumlarının daha iyi anlaşılması amacıyla, 2 binden fazla işletmenin katılımı ile anket yapıldı.

KOBİ'lerin elektronik ticarette hem iç hem dış pazarlara erişiminde karşılaşılan zorlukları ayrıntılı bir biçimde ortaya koyan, firmaların ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi anlamayı hedefleyen ankete Türkiye'nin 28 farklı ilinden 2 bin 89 işletme katıldı.

Raporda yer alan bilgilere göre, e-ticaret faaliyetlerinin hacmi Kovid-19 esnasında katlanarak arttı ve Türkiye'de kayda değer sayıda KOBİ, ürünlerini fiziksel mağazalarındaki satışlarını desteklemek amacıyla internet üzerinden satmaya başladı.

Böylece KOBİ'ler, internette satışa sundukları mevcut ürün çeşitliliğini çoğaltarak farklı sektörlerin dijital ortamdaki varlıklarını artırmayı başardı. Bu gelişmeler ışığında, Türkiye'deki KOBİ'lerin e-ticaret faaliyetleri 2020'den bu yana önemli bir büyüme kaydetti ve çok sayıda paydaştan oluşan bir ekosistemin oluşmasına neden oldu.

Bununla birlikte raporda yer alan ankete göre, Türkiye'deki KOBİ'ler sınırlı düzeyde e-ihracat faaliyetleri gerçekleştiriyor. Ankette Türkiye'deki KOBİ'lerin e-ihracat faaliyetlerine ilişkin 3 ana bulgu ortaya çıkıyor, KOBİ’lerin büyük çoğunluğu e-ihracat kavramı ile ilgili eksik veya kısıtlı bilgiye sahip, çoğu e-ihracat yapmıyor ve yakın gelecekte e-ihracat yapmayı öngörmüyor.

Bu doğrultuda, ankete katılan KOBİ'lerin yüzde 76,8'i e-ihracatın ne olduğu ve nasıl yapılacağı konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığını belirtirken, sadece yüzde 23,2'si e-ihracat kavramını bildiğini belirtiyor. Bir diğer önemli bulguya göre ankete katılan KOBİ'lerin yalnızca yüzde 4,1'i halihazırda e-ihracat faaliyetlerini sürdürüyor.

En çok tekstil sektörü e-ihracat yapıyor

Ankete katılan KOBİ'ler arasında e-ihracat yapanların yüzde 56'sı, tekstil sektöründe faaliyet gösteriyor.

Kimya ve elektronik sektörlerinde faaliyet gösteren KOBİ'ler sırasıyla örneklem büyüklüğünün yüzde 10'unu ve yüzde 9'unu temsil ediyor. E-ihracat noktaları genellikle Avrupa ve Orta Doğu odaklı olmakla birlikte, üçüncü sırada yüzde 16,6 ile Afrika kıtası bulunuyor.

E-ticaret için pazaryerleri tercih ediliyor

E-ihracat faaliyetlerini yürütmek adına tercih edilen kanallara ilişkin verilen yanıtlar değerlendirildiğinde ise KOBİ'ler ağırlıklı olarak çevrimiçi pazaryeri operatörlerini tercih ediyor.

KOBİ'lerin yüzde 71'i pazaryeri operatörleri aracılığıyla faaliyetlerini sürdürmeyi tercih ettiğini belirtirken yüzde 39'u e-ihracat faaliyetlerini kendi internet siteleri üzerinden sürdürüyor. Anket sonuçlarına göre, e-ihracat yapan KOBİ'lerin yüzde 35'i, gelecek dönemdeki e-ihracat satışlarında artış olacağına inanıyor.

Katılımcılar e-ihracat satışlarının azalmayacağını öngörmekte olup çoğunlukla e-ihracat seviyelerinin aynı kalacağını düşünüyor. Sonuçlar değerlendirildiğinde, KOBİ'lerin e-ihracat hacimlerini artıracak araç veya bilgiye sahip olamayabilecekleri göz önünde bulunduruluyor.

Raporda geniş bir müşteri portföyüne sahip ve farklı pazarlara erişim olanakları sağlayan çevrimiçi pazarlarıyla işbirliği ve benzeri stratejilerin izlenmesinin, bu konuda yol kat edilmesini kolaylaştıracağına vurgu yapılıyor. Anket bulguları, doğru kanalların ve fırsatların sağlanması halinde Türkiye'deki e-ihracat işlem hacminin artabileceğini gösteriyor.

Garanti BBVA, Uzaktan Müşteri Olma Sürecine Tüzel Müşterilerini de Dahil Etti

Uzaktan banka müşterisi olmak isteyen tüzel kullanıcılar, Garanti BBVA Mobil üzerinden uygulamayı indirdikten sonra "Müşterimiz Olun" adımlarını tamamlayarak şubeye gitmeden müşteri olabilecek. Açıklamada konuya ilişkin görüşlerine yer verilen Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Murat Çağrı Süzer, banka olarak, tüzel müşterileri için dijital bankacılıkta her geçen gün yeni özellikleri devreye aldıklarını kaydetti.

Insider’dan 100 Kadın Girişimci’ye İşlerini Büyütmesi İçin Eğitim Programı

Cumhuriyetimizin 100. yılında, Insider’ın başlattığı 100 Sorumluluk Projesi kapsamında, Insider Kurucu Ortağı ve CEO Hande Cilingir, Kurucu Ortağı ve CTO Mehmet Sinan Toktay ve ekibi 100 kadın girişimciye eğitim vermek için yola çıktı. 100 kadın girişimcinin işini büyütebilmesi için başlatılan program kapsamında eğitimler başladı ve kadın girişimciler yoğun bir eğitim alıyor.

Finans Dünyasındaki güncel gelişmeler için bizi takipte kalın...

Benzer Blog Yazıları