Hamdi Ulukaya'nın kurduğu gıda şirketi Chobani, 900 milyon dolarlık bir anlaşma ile ABD'nin kahve devi La Colombe'u satın aldı. Satın alma aynı zamanda Chobani'nin ürün portföyünü genişleterek küresel ölçekte büyüme hedeflerine önemli bir katkı sağlayacak.
Perakende, kafe, gıda hizmetleri ve doğrudan tüketici gibi farklı kanallarda geniş bir müşteri kitlesine hitap eden bir marka olarak öne çıkan La Colombe, özellikle hazır içilebilir kahve kategorisinde dikkat çekiyor. Chobani'nin bu stratejik satın alma hamlesi, hızlı büyüyen 5 milyar dolarlık ABD hazır içecek kahve kategorisinde önemli bir oyuncu olan La Colombe'un sahip olduğu perakende tecrübesinden yararlanarak yeni pazarlarda genişleme ve büyüme hedefini destekliyor.
900 milyon dolarlık bu stratejik satın almayla birlikte, Chobani olarak kahve kategorisindeki varlığını daha da güçlendirdiklerini belirten Chobani'nin Kurucusu ve CEO'su Hamdi Ulukaya, Gıda sektörünün satışları artırmak için zorluklarla karşılaştığı bir dönemde, Chobani’nin çift hanelere ulaşan hacim odaklı satış büyümesi ve önemli bir kar marjı genişlemesi sağladığını ifade etti.*
Yunanistan, bu yıl ekonomik açıdan en iyi performans gösteren ülke olarak öne çıktı. Genelde beklentilerin aksine, dünya gelirinin %3 arttığı ve iş piyasasının dirençli olduğu bir yıl yaşandı.
35 ülkenin incelendiği araştırmada, Yunanistan öne çıkan ülke oldu:
Çekirdek enflasyonda artış, enflasyon genişliğinde düşüş ve %20'lik borsa artışı gibi faktörler incelenerek yapılan değerlendirmede Yunanistan zirvede yer aldı. Çekirdek enflasyonda %3.4 artış, enflasyon genişliğinde %13.3 düşüş ve GSYH'de %3.3 büyüme kaydedildi.
Türkiye ise 15. sırada yer aldı:
Güney Kore ikinci sırada yer alırken, ABD 3. sırada, Kanada 6. sırada ve Şili 7. sırada yer aldı. Türkiye ise Estonya ile birlikte 15. sırada bulunuyor.
Türkiye'de çekirdek enflasyon %69.5, enflasyon genişliği ise eksi %6.7 olarak kaydedildi. GSYH'de %3.3 büyüme görülürken, istihdamda sadece %0.1 artış yaşandı.
Almanya 27., Britanya 30. ve Finlandiya listenin son sırasında yer alarak kendi standartlarına göre daha yavaş bir yıl geçirdi.
Hepsipay, Hepsiburada'nın fintech şirketi olarak perakende sektöründe faaliyet gösteriyor. Temel hedefi, perakende sektöründe ödeme ve vadelendirme çözümleri sunarak iş ortaklarının ve müşterilerinin alışveriş deneyimini geliştirmek.
Hepsipay, ödeme ve vadelendirme seçeneklerini genişleterek, sadece Hepsiburada iş ortakları ve müşterilerine değil, tüm perakende sektörüne açık hale getiriyor. Bu çözümler, müşterilere güvenli, hızlı ve esnek ödeme seçenekleri sunarken, iş ortaklarına daha yüksek satış, tercih edilme ve büyük sepet büyüklüğü gibi avantajlar sağlıyor.
Hepsipay'in çözümleri arasında "Cüzdanı Dolduran Kredi" uygulaması, "Hemen Al Sonra Öde" hizmeti ve "Alışveriş Kredisi" gibi seçenekler bulunuyor. Bu çözümler, tüketicilere farklı alışveriş seçenekleri sunarken, iş ortaklarına da e-ticarette büyümelerine yardımcı oluyor.*
Elit kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, küresel büyümede önümüzdeki yılın yavaşlayacağını belirtti. Bunun nedenleri arasında ABD'de para politikasının reel ekonomi üzerinde daha fazla etkili olması, Çin'deki emlak krizinin tüketim ve yatırımı baskı altına alması ve Avrupa'da ekonomik büyümenin sadece kısmi düzeyde iyileşmesi bulunuyor.
Fitch'in analizine göre, genel makroekonomik yavaşlama, yüksek faiz oranlarıyla birleşerek küresel kredi açısından zorlu bir ortam oluşturabilir.
Açıklamada, 2024'ün ikinci yarısında ABD ve Euro Bölgesi'nde para politikalarının değişmesinin beklendiği ve politika faizlerinin zirve seviyelerine ulaşabileceği belirtiliyor.
Ayrıca, Fitch'in bildirdiğine göre, ABD, Euro Bölgesi ve İngiltere'de politika faizlerinin yakın zamanda sabitlendiği ve artık sıkılaşma döngüsünün zirve noktasına ulaştığı vurgulanıyor. Analizde, ABD Merkez Bankası (Fed), Avrupa Merkez Bankası (AMB) ve İngiltere Merkez Bankası'nın (BoE) gelecekteki hamlelerinin faiz indirimi olabileceği, ancak bu gevşemenin piyasaların beklediğinden daha yavaş ve sığ olabileceği öngörülüyor.
Fitch'e göre, politika faiz oranlarının bu üç ekonomide de 2024'ün sonuna kadar 75 baz puan daha düşmesi bekleniyor. Bu durum, küresel ekonomide daha ılımlı bir büyüme ve politika faizlerindeki yavaş bir düşüş öngörüsünü ortaya koyuyor.*
2023 yılı sinema sektörü için hareketli bir yıl oldu... Kimi filmler açılış haftasından itibaren ciddi gişe rakamlarına ulaştı. İşte 2023 yılında çok konuşulan ve dünyada en çok hasılat yapan 10 film…
2023 yılında dünya genelinde en çok hasılat yapan film Barbie oldu. Başrollerini Margot Robbie ve Ryan Gosling'in paylaştığı Barbie, gişede 1.4 milyar dolarlık hasılat gelirini geride bıraktı. İşte 2023 yılında en çok hasılat yapan 10 film.*
1- Barbie - Hasılat: $1,441,818,186
2- Süper Mario Kardeşler - Hasılat: $1,361,354,491
3- Oppenheimer - Hasılat: $952,001,790
4- Galaksinin Koruyucuları 3 - Hasılat: $845,555,777
5- Hızlı ve Öfkeli 10 - Hasılat: $704,709,660
6- Örümcek-Adam: Örümcek Evrenine Geçiş - Hasılat: $690,516,673
7- Küçük Deniz Kızı - Hasılat: $569,626,289
8- Mission: Impossible - Ölümcül Hesaplaşma Birinci Bölüm - Hasılat: $567,535,383
9- Elemental: Doğanın Güçleri - Hasılat: $496,176,105
10- Ant-Man ve Wasp: Quantumania - Hasılat: $476,071,180